sobota 21. května 2016

Kynutý koláč s drobenkou

Dostala jsem rebarboru, džem loni moc úspěchu neslavil, tak jsem se pustila do koláče... Recept mám vystřižený z nějakého časopisu, byl původně na borůvkový, ale já už na něm pekla třešně a teď i rebarboru ...
Co budeme potřebovat:

Na těsto:
250 ml plnotučného mléka
30 gramů cukru
115 gramů měkkého másla
2 žloutky
500 gramů hladké mouky
pytlík a půl sušeného droždí
2 pytlíčky vanilkového cukru
špetička soli
vajíčko na potření

Náplň:
mám vyzkoušené:
třešně z mrazáku
rebarboru
50 g cukru

Drobenka:
200 gramů cukru
200 gramů hrubé mouky
100 gramů lehce změklého másla

Jak na to:
1. V misce s částí vlažného mléka, trochou cukru, mouky a s droždím nechám vzejít kvásek. Když je zpěněný, vliju ho do zadělávací mísy s prosátou moukou, solí, žloutky, cukrem a máslem, zbylým mlékem a vanilkovým cukrem. Nechávám vymíchat v pekárně, mám tam skvělý program na míchání na 15 minutek.

2. Abych nemusela drhnout plech použiji pečící papír, válečkem na něj rozválím těsto a pak prsty po všech okrajích plechu vymačkám vyšší okraj. Ten potřu rozšlehaným vajíčkem.



3. Připravím si drobenku, v míse spojím hrubou mouku, moučkový cukr a trochu rozměklé máslo hezky ručně a pak rozdrobím.

4. Na těsto naložím rebarboru pořádnou vrstvu, posypu je krupicovým cukrem a pak drobenkou. Předehřeju troubu na 180 °C a zatím nechám koláč kynout. Cca tak dlouho než oloupu rebarboru a nakrájím jí :-)

5. Koláč peču pětadvacet minut, někdy i dýl, prostě aby byly okraje pěkně zlatavé.

Okraje koláče po vyndání z trouby potřu směsí rozpuštěného másla a lžíce rumu, zbytek nakapu na koláč :-)

Rebarborkový:


třešňičkový:



Žádné komentáře:

Okomentovat