středa 18. května 2016

Krémová česnečka

Česneková krémová polévka je naprosto luxusní jen je potřeba ji nevařit často a nesníst příliš mnoho :-) 5 palic česneku tomu dodává grády :-)






Tento recept je z kuchařky Deník Dity P., a seznámila mě s ním Adél, moje kamarádka. U ní jsem jí poprvé jedla a byla výborná, poprvé jsem viděla člověka, který se po otevření smetany hned napije. To jsou moje vzpomínky …

Jarda se taky umí napít smetany, pro mě to kdysi bývalo nemyslitelné, ale dneska?! Už to umím taky :-)

No a teď k tomu receptu originál do Dity P. najdete ZDE.

Já už jsem ho upravila podle svého.

Budeme potřebovat:
5 palic česneku
5 lžic olivového oleje
6 lžic másla
1 menší pórek, nakrájený najemno
2 cibule, nasekané najemno
několik lžic hladké mouky
1 litr vývaru
1 balení smetany ke šlehání
1 lžíce citronové šťávy
sůl
čerstvě namletého bílého pepře


Recept píšu podle sebe, ale klidně vařte podle Dity…

Rozehřeju troubu na 175 °C. Palice oloupu až vyloupu všechny stroužky, ty rozložím na menší pekáč, pokapu je olejem a peču hodinu.



Vyndám je z trouby a rozmačkám vidličkou.



Máslo rozpustím ve větším hrnci, přidám česnek, pórek a cibuli a na mírném ohni je opékám, až zesklovatí.


Pak postupně přisypu za stálého několik lžic mouky mouku a nechám ji zasmahnout. Za stálého míchání a přilévám vývar. Polévku pomalu přivedu k varu a na mírném ohni za občasného míchání nechám asi 20 minut probublávat


Polévku rozmixuju tyčovým mixérem. Přiliju smetanu, vrátím hrnec na plotnu a na mírném ohni ještě povařím, aby smetana zhoustla. Nakonec přidáme citronovou šťávou, sůl a bílý pepř.


Obrázky jsou z posledního vaření :-)
Dobrou chuť

Žádné komentáře:

Okomentovat