úterý 17. listopadu 2015

Knedlíky - ovocné, kynuté

Kdy si jsem měla na kazetě písničku o knedlíkách a pokaždé, když jakékoli knedlíky vařím vzpomenu si na kus textu :

"Já mám rád pořádný knedlíky, ty malý i ty veliký, houskový a nebo švestkový..."

Písničku si pusťte tady:



Moje mamka zbožňuje kynutý švestkový knedlíky, mě také moc chutnají moje sestra zase švestku nevezme do pusy a tak to byl vždycky boj, nakonec jsme dělala pro každýho s jinou náplní...

Recept na těsto:
500 g hrubé mouky
špetka soli
2 vejce
200 ml mléka
2 polévkové lžíce cukru
1 kostka droždí

Z mléka, cukru a kvasnic necháme vzejít kvásek. Pak přidáme mouku sůl a vejce a vymícháme hladké nelepivé těsto. Těsto odstavíme na teplé místo přikryjeme čistou utěrkou a necháme cca - hodinu kynout.

Z těsta vytvarujeme placku, tu naplníme náplní dle vašich chutí.

Vaříme v osolené vodě z obou stran cca 5 minut, po vyndání z vody propíchneme vidličkou, aby pára mohla ven.


Náplně nakonec byly:
Jahody (pro Jolču)
Švestky, meruňky a povidla


Ať chutnají :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat