sobota 21. listopadu 2015

Halušky


Halušky jsem přestala mít ráda asi před šesti lety a asi hlavně z toho důvodu, že se u nás dělaly často, vlastně skoro pořád a hlavně se zelím. Nějak mě tahle kombinace omrzela a na halušky jsem poměrně zanevřela.

Pak jsme se spolužáky z vejšky naplánovali Vánoce, každý něco uvařil a pak jsme se neskutečně na kolejích přejedli. Pak jsme začali plánovat Velikonoce a Soňka slíbila, že udělá halušky s brynzou a se slaninou. A já na ně dostala chuť.

Prvních několik várek jsem kupovala halušky v prášku, ale pak jsem si řekla, že domácí by tuhle dobrotu mohly posunout ještě dál a taky že jo.

Našla jsem několik receptů ostatně jako na vše a nejvíce mě oslovil ten ve Slovenštině.

A tak jsme si je s Jardou jednou udělali a od Té doby už jsme je vařili mockrát.

Budeme potřebovat:
Brambory
Hladkou mouku
Sůl
Uzené nebo slaninu
Brynzu

Záměrně jsem vynechala gramáže, protože v těstě musí stát vařečka a pokaždé když je dělám, přidám díl mouky zamíchám zapíchnu vařechu a čekám zdali se udrží, když ne přidám zase trochu mouky a znovu zapíchnu vařečku a koukám a tak to opakuji do doby než vařečka zůstane stát.

Počítám tak se třeni bramborami na osobu. Brambory oškrábu, omyju a na jemném struhadle nastrouhám, tedy strouhala jsem jenom jednou, byla jsem líná vytáhnout robota a byla to chyba, takže příště už jen a jen robota.

Těsto ještě osolím cca 2 lžičky soli, ale záleží na chuti.

Do většího hrnce s vroucí, osolenou vodou protlačuji halušky přes cedník. Pokud Vám chybí "udělátko" na halušky můžete těsto rozprostřít na prkénko a odkrajovat tenké nudličky, ze začátku jsem dělala a přiznávám, že ten cedník - "haluškovník" je super a k prkýnku se vracet nechci. Vařím přesně 5 minut.

Do horkých halušek přidávám po lžičkách brynzu aby se dobře rozpustila a obalila halušky. Nakonec přidám na pánvi osmaženou slaninu nebo uzené, občas i obojí.

A pak už jenom vzpomenu na Soňku, která mi vrátila chuť na halušky a jíme a jíme.


Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat