pondělí 7. září 2015

Skořicoví šneci

Na internetu jich bylo k vidění spousta tedy obrázků šneků v zapékací míse, nikde jsem moc nezkoumala recept, protože moje fantazie už vymýšlela několik variant s čím a jak by se tyhle sladké rolky daly vyrobit…




A tak jsem taky jednou zkusila:

Univerzální kynuté těsto, je super, že nemusíme nic vážit, jen umýt kelímek od jogurtu…

1 kelímek jogurtu bílého
½ kelímku rostlinného oleje
1 balíček sušeného droždí
3 kelímky polohrubé mouky
2 lžíce cukru
1 lžička soli


Jelikož víte, že domácí pekárnu opěvuji, takže šup na program 16 - kynuté těsto a za hodinu a čtvrt se vrátím …

Těsto jsem rozválela na placku a udělala z ní rádoby obdélník, ten jsem pomazala rozpuštěným máslem a posypala domácím skořicovým cukrem. Na jednu lžičku mleté skořice čtyři lžíce cukru, já radši krupici, vy třeba moučku…

Troubu předehříváme na 180°C . Z obdélníku jsem utvořila proužky cca 15 cm na 5 cm. Ty se zarolují a usazují do dortové formy.


Nebojte se, že mají vedle sebe dost místa, nevadí, oni ještě nakynou a pak dá dost práce je oddělit.




Když jsme na jaře dobývali Černé a Čertovo jezero na Šumavě, tak dost bodly, dobře se nesou a jsou celkem nerozbitní :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat