čtvrtek 27. srpna 2015

Domácí rohlíky

Domácí rohlíky nejen chutnají, ale i potěší, tedy mě určitě.


Moc mě těší, že stačí jenom navážit a namačkat číslo 16 na naší pekárně a počkat tu hodinku a půl až na mě zapíská, že mi předává štafetu.

Už když vážím ingredience, těším se, jak asi dopadne výsledek …




Recept na jeden plech různě velkých rohlíků:

250 g hladké mouky
65 ml vlažné vody
125 ml vlažného mléka
25 ml olivového oleje
1/4 kostky droždí
0,5 lžíce octa
1,5 lžičky soli
1 lžička cukru
1/4 lžičky mletého kmínu


Když jsem převzala štafetový kolík resp. Těsto, rozválela jsem ho na placku, nařezala ho na trojúhelníky a od širšího konce rolovala. Špičaté konce jsem zasunula do mezírky, aby nepřečuhovaly. Rohlíky na plechu jsem nechala ještě čtvrt hodinky vykynout, vyšlo to tak akorát na nahřátí trouby na 200°C. Pak jsem rohlíky potřela plnotučným mlékem a posypala jednu polovinu kmínem a druhou lněným semínkem, oboje trochu zasolila a šup do trouby na 20 minut.



Rohlíky jsem pekla ve středu a pátka se nedočkaly… Ve čtvrtek ráno byly trochu gumovější, ale pořád dobré.

Žádné komentáře:

Okomentovat