pátek 13. září 2013

Celozrnný chléb se semínky

Moc receptů jsem se od Vás nedočkala, tak jsem musela zase zasednout k internetu a lovit....

Celozrnný chléb se semínky

Mouka celozrnná žitná cca 750g
2 lžičky kmínu drceného
2 lžíce olivového oleje
230 ml podmáslí kysaného
80 g ovesných vloček
80 g semínek
280 ml vlažné vody
1,5 lžičky droždí s vlašťovkou
2 lžičky soli
1 lžička cukru
1 lžíce octa

Do nádoby na pečení nalijeme vodu, přidáme podmáslí, olej, ocet, sůl, kmín, mouku a nakonec droždí a cukr.
Pekárnu zapneme na program klasik, menší velikost a střední barvu kůrky. Po zvukovém signálu přisypeme dýňová semínka a ovesné vločky a necháme pekárnu pracovat.
Po posledním hlazení těsta potřeme chléb vlažnou vodou, posypeme semínky na ozdobu a necháme dokynout a upéct.
Celý program pečení trvá 3 hodiny 20 minut.

Celozrnný chléb se semínky je dobrý a zdravý.

Takhle jsem si ho upravila : původní recept ZDE

Ale přiznávám můj recept nedělejte.... chleba se nepodařilo dopéct a nějak se mi zdrcnul ale vypadal při kynutí úžasně a úžasně voněl... holt příště drž se svého kopyta :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat